2016. augusztus 20., szombat

Utazós TAG

Mivel imádok utazni, aktuális ez az utazós TAG. A kérdéseket viheti bárki, akinek meg tetszik az ötlet.



1. Hol jártál, ahová szívesen visszamennél?


Két ilyen hely ugrott be rögtön, Verona és Velence. Mindkét városba szerelmes vagyok, az egész életemet le tudnám élni mindkét helyen. A leggyönyörűbb városok közé tartoznak, sosincs elég látnivaló, vagy elfoglaltság, mindig vannak új helyek, programok, amikkel el lehet tölteni az időt.


Veronában
A képen én vagyok!

2. Holnap indul a géped, hova utazol (a pénz most nem számít)?


Egyiptomba, és legalább egy hónapot töltenék ott, hogy minden látnivalót láthassak, lefényképezhessek, és elköltsem az összes pénzem szuvenírekre.


3. Hogy szeretsz utazni: repülővel, vonattal vagy autóval?


Busszal. :D Autóval keveset utazok, maximum Balatonig, de busszal már sokat utaztam (pl 24 órán keresztül Barcelonába, 7 órán keresztül Olaszországba, és 5 órán keresztül Bécsbe.) Vonaton eddig talán 2x ültem, de annyira nem varázsolt el, hogy ismételni akarjam. Ami a repülőgépet illeti... hát inkább nem kockáztatok.


4. Hova utaznál az ételek és a helyi konyha miatt?


Fúha. Hát, biztos hogy valahova keletre, mert még sosem kóstoltam keleti ízeket (gáz vagyok, tudom, pedig egy csomó kínai étterem is van a környéken.)


5. Mivel töltöd az időd egy hosszú út során?


Zenét hallgatok. Minden utazás előtt letöltök egy csomó új számot az MP3-momra és a telefonomra és felváltva hallgatom őket. Tudom, fura lehet, hogy képes vagyok pl 24 órán át zenét hallgatni, de hát szeretem a zenét, és ha pl angol vagy spanyol zenét hallgatok (ez a két nyelv, amit beszélek), akkor mindig magamban fordítgatom őket, úgyhogy elvagyok vele.


6. Miért utazol?


Erre sok féle választ tudnék adni, de azt hiszem a fő ok, hogy imádok új helyeket megismerni, és főleg; nagyon jó szórakozás. Nem utolsó sorban pedig szeretek szuveníreket gyűjteni, már tele van a szobám velük.


7. Mi a legjobb külföldi élményed?


Sok van, tényleg nagyon sok, és nem is tudnék csak egyet kiemelni közülük. Talán mikor összebarátkoztam egy apukával és a kislányával Barcelonában, még Chupa chupsot is vettünk neki a barátnőmmel. Vagy amikor eltévedtem Velencében, és azt hittem, le fogom késni a hajót... A tanárok, akikkel mentünk megmondták, hogy 3-asával menjünk felfedező túrára, ne legyünk egyedül. Hát persze, hogy én egyedül mentem. Még jó, hogy meg volt az egyik csoporttársam telefonszáma, különben még most is ott lennék. :D De idetartoznak a tengerparti bandázások is a barátaimmal, osztályommal. De az, amit sosem fogok elfelejteni, mikor 3 hónapja Padovában (olaszo.) bőrig áztam (áztunk), három órányi séta után (miközben egész végig zuhogott, ráadásul az idegenvezetőnk azt sem tudta, merre kell mennünk) farkaséhesen futottunk végig a városon, hogy találjuk egy pizzériát. Visszafelé a pizzás dobozokat betakartuk a kabátunkkal, vagy bedugtuk a ruhánk alá, hogy legalább a kaja ne ázzon el. Mire végre visszaértünk a buszhoz, olyanok voltunk, mint az ázott kutyák. Nem igazán tudtuk rendesen megnézni a várost, de akkor is felejthetetlen "élmény."


Olaszország - Trieste
Saját kép!


8. Mi a legjobb dolog, ami külföldön vettél?


Egy cuki, tüskés gömbhal, amit Olaszban vettem. :D Állandóan engem figyel a csillárról, ahová akasztottam. A másik kedvencem a két Velencei karneváli maszk. gyönyörűek. :3 De vettem egy zászlót is, ami most a falamon van (Spanyol és olaszországi emlék). Vettem egy klassz táskát olaszban, egy fülbevalót Bécsben, két másik fülbevalót Olaszban, az egyiket Velencében, és Muránói üvegből van. És ez csak néhány a sok közül, merthogy négy dudorodó szatyorral jöttem haza olaszból és egy utazótáskányi szuvenírrel spanyolból.


9. Mi az, amit mindig magaddal viszel utazáskor?


Az MP3 lejátszómat. Azzal lehet elütni az unalmas buszutakat.


10. Mennyire számít nálad a luxus?


Nem nagyon. Persze elvárom a normális, emberi körülményeket egy szállodában, ahogy ez a kosztról is elmondható, de egyébként nem sokat töltök a szállodákban, elvégre azért utazom valahová, hogy megismerjem a helyet/várost. Gyakorlatilag csak aludni járok a szállásba. Ha van hűtő, ágy és mikró, nekem tökéletes.


11. Voltál már cserediák? Ha igen, hol? Ha nem, hová szeretnél menni?


Még sajnos nem voltam, pedig van rá lehetőség. Ha lehetne, legszívesebben Bulgáriába mennék, esetleg újra Olaszországba, de egy olyan részére, ahol még nem jártam.


12. Mi a véleményed az egyedül utazásról?


Még sosem volt alkalmam egyedül utazni, de az biztos, hogy nagyon szívesen kipróbálnám. Nem szeretem, ha másokhoz kell alkalmazkodnom, így a szabadság egy új helyen felszabadító lenne. Szeretek egyedül bolyongani, Olaszországban például az éjszaka közepén sétálgattam az utcán, lemenetem a partra, bejártam a környéket. Sok pozitívuma van a dolognak,de azért jól jön néha valaki, aki ott van velünk.


13. Szoktál magaddal könyvet vinni?


Nem. Ennek két oka van: 1. Szörnyen, már-már betegesen vigyázok a könyveimre, eszembe se jutna betenni őket egy táskába, ahová meggyűrődhetnek. >_< 2. Eddig még soha nem éreztem szükségét utazás alatt az olvasásnak, csak feleslegesen foglalná a  helyet a táskámban.


14. Spontán utazó vagy, vagy mindent előre megtervezel?


Valahol a kettő között. Utálom a kiszámíthatóságot, a kínosan előretervezett dolgokat. A spontaneitásnak van egy káosz érzete, amit én imádok. A rend és a kiszámíthatóság nem az én asztalom. De mivel az utazás nem gyerekjáték, kell, hogy legyen egy váz, ami azért némileg biztonságot ad az új helyen.


15. Melyik országba utaznál el szívesen az ott élők kultúrája miatt?


Egyiptomba legelőször; nincs gyönyörűbb, kultúrában és titokban gazdagabb ország. Azután Indiába; csak nemrég fedeztem fel az ország csodáit, és szívesen látnám őket a saját szememmel is.




2 megjegyzés:

  1. Szia! :)
    Örülök, hogy tetszett a TAG, és tök jó, hogy kitöltötted. Viszont esetleg megkérhetlek, hogy mint forrás, jelölj meg a bejegyzésben? :) Köszi szépen!

    VálaszTörlés
  2. Úristen, bocsi, az totál lemaradt. :O Pillanat és ki is teszem! :)

    VálaszTörlés