2016. augusztus 11., csütörtök

BOOKWORM BOOK TAG

Én egy kicsit le vagyok maradva ezekkel a taggekkel, de már nagyon sok blogon találkoztam velük, szóval én sem szeretnék lemaradni. :3  Úgyhogy most én is kitöltöm az elsőt, ami teljességgel könyv központú. Remélem, kíváncsiak vagytok a válaszaimra. :)



1. EMLÉKSZEL, HOGYAN SZERETTED MEG AZ OLVASÁST?
Persze. Elsős koromban anyukám nagyon sokat erőltette a hangos olvasást, mert nagyon gyérül ment. Miközben ő vasalt, nekem meséket kellett hangosan olvasnom, és kész kínszenvedés volt. Biztos voltam benne, hogy soha életemben egyetlen könyvet sem fogok elolvasni. Abban az időben kezdtél el adni az első Harry Potter filmet a TV-ben. És persze, mint sokan mások, én is ezen nőttem fel, és hiába láttam már ezerszer az összes részt, még mindig ugyanolyan élvezettel nézem végig (és olvasom) őket. Pár évvel később ez volt az első könyv, amit ajándékba kaptam, de nem álltam neki rögtön, mivel kellemetlen emlékeim voltak az olvasásról. Aztán egy unalmas nyári napon rávettem magam - talán mondanom sem kell, hogy rögtön beleszerettem a könyvbe, és attól kezdve nem volt megállás: először a HP könyvek, majd az összes többi, és most már 60+ könyvnél tartok. (Egyszer egy bejegyzésben majd összeszámolom nektek.) 


2. ÁLTALÁBAN HOL OLVASOL?
Az ágyamban, egy jó adag rákcsálnivaló társaságában. De ha épp irtóizgalmas könyvet olvasok, akkor magammal viszem a suliba is, és a szünetekben, vagy a lukasórákban is olvasok.

3. EGYSZERRE SZIGORÚAN EGY KÖNYVET OLVASOL, VAGY TÖBB IS JÖHET EGYIDEJŰLEG?
Naná, hogy jöhet több is. Például ha az egyik könyvben épp valami hihetetlenül kiakasztó dolog történik, ami miatt képtelen vagyok tovább olvasni, akkor ott van a másik, amitől egy kicsit "kikapcsolódhatok", mielőtt nekiállok a másiknak. De nálam előfordul, hogy óránkén változik a hangulatom, és akkor mindig másik könyvhöz nyúlok.

4. VAN OLYAN MŰFAJ, AMIT A VILÁGÉRT SEM OLVASNÁL?
Nálam minden jöhet, nem zárkózom el egyik műfaj elől sem, de persze vannak műfajok, amik elsőbbséget élveznek, és ezért a többi háttérbe szorul.

5. MELYIK A KEDVENC MŰFAJOD?
A fantasy. Mind olvasás, mint írás terén. Sokkal több izgalom van benne, mint pl egy New Adultban, Lányregényekben, vagy a Romantikában.

6. VAN KEDVENC KÖNYVED?
Van több is. Érthető módon az első számú kedvencem J.K. Rowlingtól a Harry Potter. Ezután következik Colleen Houck - A tigris átka.

7. MELYIK A LEGHOSSZABB KÖNYV, AMIT OLVASTÁL?
Furcsa, de vastagságra Colleen Houck a Tigris utazása a legvastagabb könyvem, a maga 684 oldalával. Viszont oldalszámra E L James - Grey című könyve, ami 712 oldalas. Egymás mellé téve a két könyv közül a Tigris utazása a vastagabb. Viszont a Grey kisebb betűkkel van írva, és kisebb alakú könyv is. Talán ha a a Tigrist is kisebb alakú könyvként adják ki, akkor az is meghaladná a 700 oldalt. Mindenesetre eza  két könyv versenyzik.

8. MILYEN KÖNYVET VETTÉL UTOLJÁRA?
Cassandra Claretől a Csontvárost. És be kell valljam, közel sem annyira jó, mint ahogy mondják. :( Úgyhogy elég nagyon csalódtam benne.

9. A KÖNYVTÁRI VAGY A SAJÁT (VÁSÁROLT) KÖNYVEKET SZERETED JOBBAN?
A saját könyveimet szeretem jobban, könyvtárban (szégyenszemre) évek óta nem jártam. Már ha az iskolai könyvtár nem számít, és ott is csak azért voltam, hogy visszavigyem a tankönyveimet.

10. JELENLEG MIT OLVASOL?
A Harry Potter és a Tűz serlegét (ezen a nyáron már másodszorra, egyébként viszont vagy ezredszerre).
Ezenkívül folyamatban van az J.L. Armentrout Opposition is.

11. HOL VESZED A KÖNYVEIDET?
Alexandrában és Libriben. Online még sosem rendeltem könyvet.

12. ELŐRENDELTÉL MÁR VALAHA KÖNYVET?
Egyszer, méghozzá az egyik (sokadik) kedvencemet; Becca Fitzpatrictól a Finalet.



13. HÁNY KÖNYVET VESZEL HAVONTA?
Tekintve, hogy általában nincs pénzem, 1-2-t havonta. De mikor van rá, akár többet is.

14. MIT GONDOLSZ AZ ANTIKVÁR KÖNYVEKRŐL?
Még sosem vásároltam antikváriumban, így fogalmam sincs.

15. AZ ÖSSZES KÖNYVET EL AKAROD OLVASNI, AMI A MAGÁNKÖNYVTÁRADBAN VAN?
Magánkönyvtár? Jó is lenne egy olyan. Ilyenem sajna nincs, de pár év múlva valószínűleg lesz.

16. ADOMÁNYOZTÁL MÁR KÖNYVET?
Nem, de ami késik, nem múlik. ;)

17. MIT CSINÁLSZ AZOKKAL A KÖNYVEKKEL, AMIK A POLCODON SORAKOZNAK, DE TUDOD, HOGY SOHA ÉLETEDBEN NEM OLVASOD ŐKET MÉG EGYSZER?
Hát, a Soha határát például még a kukába sem dobnám, mert az sértés lenne a kukára nézve. (Nagyon rossz könyv, el sem hiszem, hogy megvettem.) De végtére is... jó helyen vannak ott, ahol vannak, nem? Azért vettem meg és olvastam el őket, mert tetszettek. Ha én már nem is, a gyerekeim majd elolvassák őket, vagy csak ott állnak majd, hogy díszítsék a polcom.


18. VOLT MÁR KÖNYVSTOPOD?
Minek? Semmi értelme.

19. MIT GONDOLSZ SZERINTED TÚL SOK KÖNYVED VAN?
Nincs olyan, hogy túl sok könyv. Ezt a fogalmat a könyvmolyok nem ismerik. ;) Tehát nem, nincs túl sok könyvem.
Forrás: Tekla Könyvei



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése