2016. január 1., péntek

Újévi fogadalmak

Akkor hát az újév első napján egy rendhagyó bejegyzéssel érkeztem:

Ti mennyire hisztek az újévi fogadalmak varázsában, vagy tesztek-e egyáltalán ilyet?

Leszokom a cigiről! Sportolni kezdek! Többet törődöm a családtagjaimmal! Lefogyok! 

Néhány a klasszikus újévi fogadalmak közül, melyeket szinte lehetetlen betartani, mégis minden évben újra és újra megfogadjuk.
Mi a titkuk azoknak, akiknek sikerült betartani, és mit ront el az, akinek nem?

Anyukám egyszer elmesélte, hogy egy ideig sorozatban azt fogadta: Leteszem a cigit! Aztán másnap felkelt, és azzal kezdte a napot, hogy rágyújtott. Mióta rájött, hogy ezt képtelen betartani, nem is tesz újévi fogadalmat.

Újévi fogadalmat sokak szerint csak az tesz, aki be is tudja tartani. De akkor vajon ez tényleg egy fogadalom? Miért fogad meg valaki valami olyat, amit anélkül is be tud tartani, hogy megfogadná? Vagy mindez csak jelképes, és az ünnep öröméért tesszük?

Hogy őszinte legyek, én még sosem tettem komolyabb fogadalmat. Egyszer-kétszer az iskolában a tanárok kiosztottak egy papírt, hogy írjuk rá, milyen újévi fogadalmat teszünk a tanulmányainkkal kapcsolatban. De miután rájöttem, hogy 1-2 hónap után csúfos kudarcot vallok, letettem róla. :D
Persze én általában csak fejben készítek egy listát, és azt próbálom betartani minden évben, de eddig még nem sok sikerrel jártam. :D Szerintem képtelenség egy éven át ugyanazt a fogadalmat tartani, mert valahogy, valamikor úgy is elkövetsz egy hibát, amivel megszeged az ígéreted. De lehet, hogy csak a kudarcba fulladt fogadalmaim után mondom ezt. :)

Úgyhogy az idei fogadalmaim között az is szerepel, hogy: Próbáld betartani, amit fogadtál! :D

Ti hogy álltok a fogadalmakkal? :) Hisztek benne? Sikerült betartanotok a tavalyiakat, vagy idén újra próbálkoztok?




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése