2015. október 27., kedd

DÍJ!

Fogalmam sincs, mit mondhatnék... Nagyon meglepett a díj, és örülök, hogy van, aki szerint méltó vagyok rá. Jól esik az elismerés, és nem gondoltam volna, hogy valaha is fogok díjat kapni azért, amit csinálok, szóval nagyon szépen köszönöm az Infinity blognak ezt a címet! Ilyenkor képes vagyok regényeket írni arról, hogy mennyire boldog vagyok, de nyugi, megkíméllek titeket az érzelgős résztől. ;)
És akkor kezdjük is:



A szabályok:

1. Köszönd meg a díjat, és tedd ki, hogy kitől kaptad!
2. Olvasd el annak a blogját, akitől a díjat kaptad!
3. Írj 12 dolgot az illető blogjáról!
4. Írj 12 dolgot a saját blogodról!
5. Válaszolj 12 kérdésre!
6. Tegyél fel 12 kérdést a blogoddal kapcsolatban!
7. Kommentelj annak a blogján egy fejezethez/bejegyzéshez, akitől a díjat kaptad, hisz mindenkinek jól esik az elsimerés. Ez lehet kritika/vélemény, amit akartok.
8. Cseréljetek linket! 
9. Küldd tovább 12 embernek a díjat!
10. Tedd ki a plecsnit jól látható helyre úgy, hogy az én blogomhoz vezessen!

12 dolog az Infinity blogról:

1. A blog háttere lilás.
2. Van szereplők és fejezetek menüpont.
3. 400+ blogmegjelenítése van.
4. Jelenleg csak 1 feliratkozója van.
5. Jelenleg csak az 1. fejezetet lehet elolvasni.
6. 1D fanfiction.
7. A blogvilágban az írónőt Mineral-nak hívják.
8. A blog alig 2 napja indult.
9. Rendkívül jól van megírva az 1. fejezet.
10. Az írónő valódi neve Krisztina.
11. Az írás hat éves korában jött.
12. A blog címe magyarul Végtelenség.

12 dolog a saját blogomról:

» A dizájnt mindig a legjobb barátom csinálja nekem, mert én nem értek hozzá.
» Eredetileg 3 történetem volt olvasható itt, de a fantáziátlan "történetlopó" emberek miatt leszedtem őket, és most már csak a Hellfire van fent.
» Az olvasóim szavazatai, és üzenetei alapján ez (Hellfire) a legfelkapottabb történetem.
» A HF története még 2 éve, egy rémunalmas matekórán jött, és még a mateklapok is megvannak, amire jegyzeteltem.
» Már jó 3 éve vezetem a blogot.
» Jelenleg 50000+ blogmegjelenítésem van.
» És 42 feliratkozóm.
» A karaktereim jelleme mindig tartalmaz egy kicsit a saját jellememből, ezért érzem mindig úgy, hogy közel állnak hozzám. 

Most csak ennyi jutott eszembe. :D

Válasz a 12 kérdésre: 

1. Miért szereted annyira a blogolás?

Nem szeretem. Igazából nem is akartam blogot, nekem elég volt az fb. oldal, de legjobb barátom erőltette. Annak, hogy nem szeretem a blogolást leginkább ahhoz van köze, hogy nem értek hozzá :D Ha tudnék dizájnt tervezni, meg mindenfélét alakítgatni rajta, máris jobban tetszene. De így csaj bejegyzéseket tudok írni. :/ 

2. Honnan jött neked az írás gondolata?

Mikor kicsit voltam, imádtam, ha anyukám mesét olvas nekem, szerettem a mesefilmeket is. Mikor azonban már minden mesét rongyosra néztem, és anya sem tudott már több mesét olvasni nekem, elkezdtem én kitalálni magamnak. Már akkor is volt fantáziám az ilyesmihez, de akkor még csak a fejemben voltak meg a történetek. 9 éves lehettem, mikor le is írtam őket, de nekem akkor még nem volt számítógépem, így sima lapokra írtam őket. Majd egyszer anya megtalálta, és pedig összetéptem őket, mert nem akartam, hogy elolvassa. :/ Most viszont már megbántam, jó lenne visszaolvasni az első történeteimet.

3. Mitől/kitől tudsz ihletet meríteni, ha elakadsz egy-egy rész/bejegyzés írása közben?

Hmm... Hát, én alapból akkor szoktam elkezdeni írni, mikor már van ihletem - ihlet nélkül elég nehéz is lenne, illetve nem is lenne jó az adott rész, ha nincs ihlet. Egyébként én ilyenkor leülök, és elkezdek olvasni, attól beindul a fantáziám. Vagy ha úgy van, meghallgatok egy zenét (írás közben olasz rappet - Fedezt - szoktam hallgatni).

4. Szerinted egy történet attól még lehet jó, hogy vannak benne sablonos részek, vagy sablonra alapul?

Persze! Vannak írók/írónők, akik a legsablonosabb mondatból is ki tudnak hozni olyat, hogy leesik az állunk. De persze ez is ügyesség, tehetség kérdése. Vannak például ezek a facebookos oldalak, ahol néhányan nekiállnak történeteket írni. Ez mind szép és jó, és igazán dicséretre méltó, hogy nem kanászodnak el úgy, mint a mai 13-15 évesek többsége... De mikor már a 20. fb. oldalon is azt olvasom, hogy a gimiben Dani beleszeretett Bellába, de nem lehetnek egymáséi, a falra tudnék mászni! Ez az egyik legközkedveltebb sablon téma: a főszereplő csinos, bájos, visszahúzódó leányzó első gimis évére készül, ahol megismerkedik az irtó jóképű rosszfiúval. Vannak, akik úgy próbálják elfedni a sablont, hogy a lányt pofátlan, bunkó csajjá varázsolják, a fiút pedig valami nyálas szívtipróvá. Ez így mind klassz, de akkor is ugyanaz a sablontéma marad, és ebből már sehogy sem lehet jó történet, mert már vagy ezer van belőle. Persze vannak kivételek, mostanában olvastam pár elég jó, sőt nagyon jó fb-s sztorikat is. :)
A lényeg az, hogy a sablon részek néha kellenek, hisz éppen azért váltak mára sablonná, mert elengedhetetlen volt minden könyvhöz/történethez, így mára már mindenki használja. De egy olyan történet, ami már magában sablontémára alapul... Nos, nagy ügyesség kell ahhoz, hogy egy ilyenból jó, izgalmas sztori kerekedjék. :)

5. A történeteddel/blogoddal melyik "fajtát" képviseled? (fantasy, fanfiction, stb.) Illetve miért?

Hellfire: fantasy.
Sötétség rabja: fantasy.
Beléd temetkezve: new adult.

(A többi könyvem, amit még nem olvashattatok, az is mind fantasy)

Nos, láthatjátok, hogy nálam a fantasy dominál, nem is véletlenül. Imádok új világot teremteni, új lényeket, új szabályokat, valamit, ami máshol nincs/másnak nincs. Ugyanezt nem tehetem meg egy New Adult könyvvel. És hát, én mindig is kicsit elvont voltam, szeretek olyan világot alkotni, ahol minden megtörténhet. :)

6. Mi a célod a blogoddal, mit szeretnél vele elérni?

Ahogy fent írtam, nem szeretek blogolni, csak azért nyitottam, hogy nagyobb nézettséget szerezzek a könyveimnek. Mostanra azonban már imádom az olvasóimat, szóval semmiképp nem szüntetném meg. 
Viszont nagyon szeretném kiadni a könyveim, és ez az egyik álmom. :)

7. Volt már olyan, hogy kevés érdeklődés miatt abbahagytál egy blogot, vagy épp el se kezdted?

Nem. Mit jelent a kevés? Ez egy relatív fogalom. Ha 2 év múlva már csak 5 olvasóm maradna, akkor sem zárnám be a blogot, mert akkor csalódást okozom annak az 5 olvasómnak, és azt semmiképpen nem akarom. Nem az a lényeg, hány olvasóm van, hanem hogy már évek óta kitartanak mellettem, segítenek, véleményeznek, és sokszor jobb tippeket kapok tőlük, mint a családomtól! 

8. Van valami külső hatása, történet vagy bármi, amiről eszedbe jutott a történeted/blogod alapja? Vagy csak hirtelen jött egy ötlet?

Vannak kedvenc könyveim, amikben vannak nagyon jó történetszálak, vagy épp a sztori van nagyon jól kitalálva. És volt már, hogy úgy gondoltam, de jó lenne egy ilyet írni... De aztán eszembe jutott, hogy éppen ezért írok... Mert szeretem kialakítani a saját világomat. Talán van egy-két dolog, amibe megegyezik más könyvekkel, nem tudom, nem szoktam ilyen szempontból összehasonlítani a könyvem másokéval, sőt, biztos, hogy van, mert nincs olyan könyv, ami teljesen, mindenben egyedi, és semmiben nem hasonlít másokéra. :)

9. Miért ezt a címet választottad a blogodnak, illetve mennyire utal a történetedre?

A blogom címe Buli Vivien Hivatalos Oldala. Azért nem lett a címe, hogy "Hellfire" vagy "A Sötétség rabjai", mert akkor csak azzal az egy történetemmel kellene foglalkoznia, és nekem van három. :)

10. Előre megírod a bejegyzéseket privátba, vagy pedig csak leülsz a gép elé és írsz? Melyik, illetve miért?

Egyik sem! :D Kiskorom óta papírra írok. A legelső történetem is úgy kezdtem, hogy egy A4-es papírra írtam, hisz még nem volt számítógépem. Miután az egész történet megvolt, akkor gépeltem be, ami eltartott jó pár hónapig, de nem bántam. Nekem ez így sokkal könnyebb. Amit leírok papírra olyan, mint egy vázlat. Amit ezek után begépelek, figyelve az előtte leírtakat, sokban változik, és sokat tudok rajta javítani. Így már van egy viszonyítási alapom, mikor legépelem a végleges verziót. Tudom, másoknak ez bonyolultan hangzik, pedig nem az. :) És még a mai napig így írók. 
Először → papírra. Majd a papírról/füzetből → wordbe. :) 

11. Szerinted melyik a jobb? Ha egy blognak angol vagy magyar címe van?

Magyarok vagyunk nem? Minek angolul írni? Azonban vannak szavak, címek, amik angolul sokkal kifejezőbbek, kevésbé sablonosak, és sokkal jobban hangzanak angolul, mint magyarul. :) Szóval, ezt mindenki döntse el maga, és úgy alakítsa.

12. Végül pedig: mit gondolsz a kérdésekről?

Jó kérdések voltak, volt néhány, amire sok ideje szerettem volna válaszolni, szóval köszönöm! :D

12 ember, akinek továbbküldöm:


Az én 12 kérdésem:

1. Mióta foglalkozol írással?
2. Mit gondolsz azokról, akik nyitnak egy blogot/fb. oldalt, és lemásolják mások történeteit?
3. Írsz/írtál valaha fancictiont? Miért? Szerinted jobb fanficet írni, mint saját történetet?
4. Ki az író példaképed? Miért? Mennyiben befolyásol a munkádban az Ő írása?
5. Honnan merítesz ihletet? 
6. Mi a legfontosabb célod az írással/blogolással? Szeretnél majd ezzel foglalkozni? (Gondolok itt: író/írónő, nyomdai munka, szerkesztőség, stb.)
7. A szereplőid mennyiben hasonlítanak rád, a jellemedre? Miért? 
8. Mennyi időbe telik, míg megírsz egy novellát, regényt, verset, stb?
9. Szerinted az olvasás szeretése fontos tényező egy olyan személynél, aki ír? Vagy a két dolog nem jár párban? Miért?
10. Mennyire vagy nyitott a negatív kritikára? Meghallgatod, megfogadod őket, vagy válaszra sem méltatod? Miért?
11. Szerinted mitől válik egy történet igazivá? Mi kell ahhoz, hogy az olvasó igazán bele tudjon merülni?
12. Melyik az a könyv, amit képes vagy rongyosra olvasni? Miért?

» Ha bárkinek van kérdése bármivel kapcsolatban, nyugodtan írja meg kommentbe, nem harapok. ;) Akiket kijelöltem, és válaszoltak a kérdésekre, ők küldjék el nekem a linket, mert nagyon érdekel a válaszotok! :)



6 megjegyzés:

  1. Mégegyszer, igazán nincs mit :) Én személy szerint imádom a blogodat. Csak így tovább :)

    VálaszTörlés
  2. Szia :)

    Köszönöm szépen a díjat, amint tudom, kiteszem :)

    VálaszTörlés
  3. Koszonom a dijat, minel hamarabb kiteszem <3

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen a díjat :) Amint kitettem, írok neked :)

    VálaszTörlés