2015. május 14., csütörtök

A Sötétség rabjai | részlet

– Alastair azt hiszi, azért nem vittelek el hozzá, mert beléd szerettem – mondta elgondolkodva.
– És nem így van? – kérdeztem rémülten.
Fede elmosolyodott, és végigsimított az arcomon.
– Ezt kérdezni kell?
Sóhajtottam.
– Miért is segít az, hogy tudja, miért nem vagyok még az övé? – fürkésztem az arcát.
– Ha azt hiszi, tudja az igazságot, azzal a mi malmunkra hajtja a vizet, aranyom.
Zavartan néztem rá; még mindig nem értettem, hová akar kilyukadni.
– Amíg ő abban bízik, hogy szeretlek, és nem hagyom, hogy elvigyen, addig nekünk épp az ellenkezőjét kell mutatnunk.
Kezdtem kapizsgálni.
– El fogjuk játszani, hogy nem szeretsz, és nem érdekel, mi lesz velem…
– Igen, és nem – bólintott lassan, a szeme azt fürkészte, hogyan fogadom az ötletet. – Alastair meg akar szerezni téged magának, hogy veled az oldalán tegye meg az első lépéseket a háborúig. Már csak te hiányzol a fegyverei közül. Amíg nálam vagy, nem nyerhet.
– Tehát nem hagyhatjuk, hogy megszerezzen – bólintottam, és hirtelen egy tömör vasból készült, többméteres tank képe villant az eszembe. Hát nem épp úgy beszélnek rólam, mint egy tárgyról?
– Nem csak erről van szó – rázta meg a fejét, mire a tincsek a homlokába hulltak. – Alastairnek élve van rád szüksége. – A tekintetét olyan áthatóan fúrta az enyémbe, hogy olyan érzésem támadt, mintha átlátszó lennék. – Ha azt hiszi, meghalhatsz, mindent meg fog tenni, hogy megállítsa.
Egyszeriben minden világossá vált. Hát ez Fede nagy terve.
– El fogjuk hitetni vele, hogy nincsenek érzéseim irántad, utána pedig…
– Megzsaroljuk – fejeztem be helyette.
Bólintott.
– Alastair mindent meg fog adni, hogy életben tartson téged, nekünk pedig épp erre van szükségünk.
– De ha átadsz neki, és megkapod azt a valamit, amit akarsz, azzal nem jutunk sehová – ráztam a fejem. – Nála leszek, és meglesz mindene.
– Ki mondta, hogy az alkuban szerepel az átadás szó? – vonta fel a szemöldökét. Az ajka gonosz mosolyra húzódott, mint aki épp most nyerte meg az lottót. – Csak annyit ajánlok fel neki, hogy életben hagylak, az alku nem fogja tartalmazni az átadásoda 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése